2016-10-07

Scandinavian Enviro Systems har utsett Mangold till ny likviditetsgarant

Scandinavian Enviro Systems AB (publ) (”Enviro” eller ”Bolaget”) har tecknat avtal med Mangold Fondkommission AB om tjänsten som likviditetsgarant. Mangold Fondkommission AB agerar likviditetsgarant från och med den 1 oktober 2016. Likviditetsgarantiavtalet med Erik Penser Bank AB upphörde därmed per den 1 oktober 2016.

Thomas Sörensson, VD Enviro 0735-10 53 43
thomas.sorensson@envirosystems.se

Kort om Bolaget:
Enviro är ett svenskt företag som utvecklar, bygger och säljer anläggningar för återvinning av däck. Processen är baserad på en patenterad pyrolysteknik - Carbonize by Forced Convection (CFC) - för återvinning. Enviros helägda dotterbolag Tyre Recycling in Sweden har uppfört en fullskalig produktionsanläggning för återvinning av däck i Åsensbruk, Dalsland. Återvinningsanläggningens huvudsyfte, förutom att återvinna industrimaterial från uttjänta däck, är att demonstrera och visa återvinningsprocessen för framtida anläggningskunder. Fabriken är dimensionerad för 7 000 ton däck per år vilket motsvarar cirka 10 procent av insamlade däck i Sverige. En expandering är i sin vagga i första hand inom EU, men också utanför Europa såsom i Sydamerika. Enviros aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North och Mangold Fondkommission AB, 08-5030 1550, är Bolagets Certified Adviser.

info@envirosystems.se / www.envirosystems.se