2016-10-26

Enviro presenteras i ÅF Green Advisor Report

ÅF publicerar varje år en Green Advisor Report som beskriver ett urval av företagets projekt inriktade mot hållbara lösningar utifrån ekonomiska, sociala eller ekologiska perspektiv. Ett av casen berättar om hur Enviros CFC-teknik är ett stort steg mot att lösa det globala miljöproblemet med uttjänta däck.

– Enviro har ett gemensamt mål med ÅF att utveckla hållbara och lönsamma affärer. Vi delar även uppfattningen om att omställningen till en cirkulär ekonomi är avgörande för att bidra till en hållbar framtid, säger Thomas Sörensson.

ÅF och Enviro har samarbetat tidigare, då med projekteringen av Enviros återvinningsanläggning i Åsensbruk. Under hösten har ännu ett samarbete påbörjats, denna gång handlar det om en Basic design på en anläggning för återvinning av gruvdäck i Chile.

– Vi kom i kontakt med Scandinavian Enviro Systems redan 2008 och insåg då potentialen i deras arbete och lösningsmetod, berättar Tomas Lundkvist, projektledare på ÅF, i årets Green Advisor Report.

Läs hela ÅF Green Advisor Report 2016

Thomas Sörensson, vd, tel: +46 (0) 735-10 53 43, thomas.sorensson@envirosystems.se
Stig-Arne Blom, styrelseordförande, tel:+46 (0)705-25 16 15, stigarne@blom.pp.se